Новий закон про захист прав споживачів ухвалила ВРУ
26 Червня 2023
Законопроєкт наближує національне законодавство про захист прав споживачів до законодавства ЄС та гармонізує системи захисту прав споживачів в Україні з принципами, підходами та практиками ЄС.
Нова редакція Закону передбачає:
- визначення поняття електронного торговельного майданчика (маркетплейса);
- визначення поняття електронного сервісу порівняння продукції (прайс-агрегатора);
- визначено права та обов’язки споживачів в електронній торгівлі;
- визначено перелік інформації про продукцію та суб’єкта господарювання, яку він повинен надавати при здійсненні електронної торгівлі;
- запроваджено відповідальність за наявність інформації, яка стосується даних про суб’єктів господарювання, що продають продукцію на вебсайтах маркетплейса та прайс-агрегатора.
- надано право Держпродспоживслужбі звертатися до провайдера інтернет-послуг щодо обмеження доступу до вебсайту (частини вебсайту, програмного забезпечення) недобросовісних електронних торговельних майданчиків;
- запроваджено норму щодо заміни товару на такий самий або аналогічний, наявний у суб’єкта господарювання у разі, якщо ремонт потребує більш як чотирнадцять календарних днів, або є неможливим;
- створено можливість громадським об’єднанням споживачів проводити дослідження рівня якості та безпеки товарів, робіт і послуг на споживчому ринку, разом з тим, допомагаючи й бізнесу;
- звільнено громадські об’єднання споживачів від сплати судового збору в усіх судових інстанціях у справах щодо захисту прав споживачів, у тому числі щодо невизначеного кола споживачів;
- визначено принципи, на яких ґрунтується захист прав споживачів відповідно до принципів ЄС;
- поширено дію Закону на сферу харчової продукції в частині економічних прав споживача (у разі порушення умов договору купівлі-продажу (доставки) харчової продукції в інтернет-магазинах, при позначенні ціни продажу харчової продукції);
- визначено сфери, на які не поширюється дія Закону, для уникнення дублювання контрольних функцій органів державного нагляду (контролю);
- впроваджено надання суб’єктами господарювання документів, що підтверджують гарантійні зобов’язання, в електронній формі;
- надано споживачеві право на зниження ціни або повернення коштів, якщо недолік товару з’являється після ремонту тощо. Джерело – https://business.diia.gov.ua/